Dupa etapa maraton Bamberg, o etapa foarte controversata pentru zona de vest a Romaniei, unii columbofili au inceput sa isi puna intrebari in legatura cu organizarea etapelor intarziate. Parerile sunt impartite, de la columbofil la columbofil.

Care este parerea dumneavoastra in legatura cu etapele intarziate: sunteti de acord, nu sunteti de acord cu ele?

Va rugam sa va expuneti parerile in acest topic. Poate, vom realiza ceva constructiv si parerea noastra, a utilizatorilor va cantarii catusi de putin in urmatoarele decizii luate.

144 COMENTARII

  1. DL DAN

    Ar fi bine sa postati un tabel tip test gila un sondaj mai bine spus pe fiecare zona de maraton cu intrebarea cine este deacord cu lansare intirziata sau de dimineata la categoria maraton.
    Si in aceste conditii cred ca ne vom apropia de adevar.

  2. Un Maraton cu lansare intarziata poate fi fara nici o problema !Restu sa fie cu lansari de dimineata dar la ora 5. 5 30 nu 8!

  3. Concurand cu distante de 80;100 km diferenta intre crescatorii echitabil este cu lansare intarziata sa dam sansa si celor defavorizati si sa castige cel mai bun [bafta tuturor].

  4. Dupa primele doua concursuri de fond stralucitu tandem din Timis se umfla ca un balon si injura la telefon un modest columbofil din Satu Mare. La Bamberg seara aveau 7 porumbei si in curte se auzea cum zboara musca.

  5. Lansarea intarziata ofera participantilor sanse egale , in conditiile in care sunt diferente mari de distanta . Cei cu distante mai mici nu cred ca agreaza astfel de lansari .

  6. Lansarile ar trebui lasate la aprecierea conducerii zonei de maraton. Cine doreste sa lanseze intarziat e problema lor insa din puctul de vedere personal si al asociatiei pe care o reprezint dorim lansari dimineata.
    LANSARE DIMINEATA!

  7. Inainte de toate trebuia sa va ganditi ca aici o sa ajungeti atunci cand ati facut zonele de maraton. Nimanui nu ii convine sa aibe mai mult cu 100km, 150km mai mult fata de primu la sosire, de aici au venit si propunerile de lansari intarziate. Acum se pare ca le regretati insa e prea tarziu si ati pierdut munca de ani de zile. Insa in cel de-al 12 ceas incercati sa reparati greseala si faceti o reorganizare a acestor zone astfel ca distantele intre primu si ultimul sa nu fie atat de substantiale sau impuneti o conditie de organizare ca si la fond de 125 de crescatori si ceasuri pe fiecare etapa, ceva de genul. Am incredere ca veti remedia greseala. Va doresc o zi buna.

  8. lansarea de dimineatza este cea mai buna !!dimineatza insemnand 5 jum-6 si jum maxim!!Respect!

  9. Deja dupa un concurs mai slab cantati prohodul lansarilor intarziate. De ce nu va amintiti de concursurile care nu se inchideau in 6 zile cu lansare dimineata(exemplu recent al treilea maraton pe zona moldovei de anul trecut:http://www.fcpr.ro/clasamente.php?tip=1&idj=50&idconc=3495 cu 118 porumbei intorsi in 6 zile din 1200) sau nu vedeti putin mai „in spate” ca zona 3 a lansat dimineata si are cam acelasi procentaj de sosiri ca si zona 1?

    10% din porumbei anuntati in primele 2 zile de concurs si doar 10 in prima zi.
    Sau de ce nu vedeti ca pe zona 2 s-a incheiat concursul in ~6 ore cu lansare intarziata de la maraton si de la fondul cu lansare de dimineata porumbeii au sosit cu viteze mai mici si mai putini(ca procent). Cum explicati toate acestea strict din punct de vedere al orei de lansare? Va rog sa ma lamuriti cei care credeti ca doar ora de lansare influenteaza reusita unui concurs ca sa pot sa inteleg si eu ceea ce dumneavoastra deja stiti. Va multumesc!

  10. Eu sunt pt lansare intirziata la Bamberg nu a fost problema lansarea intirziata a fost vintul puternic lateral fata zona 3 au lansat simbata dimineata de la Praga si au venit rau la Amstten au venit tot rau lansati tot dimineata la Regenzburg lansati la 12.15 au venit binisor.

  11. Domnilor hai sa fim seriosi eu niciodata nu am fost de acord cu asemenea lansari intirziiate desi am la etapa de Vineri Regensburg 973km din 16 angajati am sositi 10por…. Zona 2 si zbor cu maramures 830 km,860 km sincer niciodata nu putem avea sanse egale ,dar din iarna am preferat lansarile de dimineata si acum la fel tot de aceasi parere sunt credetima ca raminen fara porumbei daca continuam asa toti porumbei de virf ii pirdem haideti sa lansam la prima ora toate maratoanele…… daca ne uitam pe clasament Regensburg primi 10 sunt sositi Cluj si Maramures si la fel anul trecut la Berlin …ginditiva ca acum vin lunile calduroase de 30,34 grade si sa lansezi la 30 grade iam nenorocit….

  12. cei care sunt an fata vor lansare de dimineata,cei din urma vor lansare antarziata,parerile vor fi anpartite,luati ca model zona 5 cu diferenta de 180..200 km tg ocna negresti ….tulcea,si ptr un zbor de maraton conteaza f mult

  13. Nu inteleg cine doreste acest sondaj in acest moment? cumva cei care au propus lansarea intarziata !! pai nu era vorba k 4 ani nu mai schimbam nimic sau avem mort in familie !?

  14. In aceasta problema trebuie sa se pronunte numai crescatorii care participa la maraton si cu un numar important de porumbei,acestia asigura si financiar si numeric conditiile de organizare a concursului.Sunt indicnat sa vad cum persoane care sustin cu vehementa lansarile intirziate s-au prezentat la concurs cu 5-6 porumbei,iar 2 judete Iasi +Bacau au adunat 700 de porumbei,in timp ce Suceava a angajat 4000.

  15. Vi se pare echitabil ca noi cei din Vaslui sa facem clasament comun cu cei de la Tulcea?
    Normal, lor le convine pt ca au aproape 200 de km mai mult ca noi, iar la lansari intarziate tot cei cu distanta mare o sa fie avantajati
    Eu sunt de parere ca atata timp cat distanta cea mai mica nu depaseste 1000 km sa fie lansare LA PRIMA ORA A DIMINETII.
    Cine vrea lansare intarziata sa mearga la Berlin sau la Gdansk, acolo e altceva….
    Vant in pene tuturor!

  16. sper ca vor intelege cei din conducerea FCPR care sunt consecintele lansarii itarziate si ne vor lasa singuri sa hotaram pe zone la ce ora sa ne lansam porumbeii la maraton . Altfel vor suporta umilinta si batjocora crescatorilor in viitorul apropiat .

  17. salut tuturor decizia de lansare dimineata este cea mai buna pt judetu nostru cs pt ca santem foarte dezavantajadi fata de timis si arad 80-150km si la un asemenea zbor cred ca conteaza dar cum reprezentanti nostri fac in asa fel incat sa le fie lu altii bine
    dar din pacate si altii care au zis ca rup nori la acest maraton sau cam ars,sau cei care au zis ca fac puncte pe spatele lu altii.in acest concurs carasu a strans 1800 de porumbei mai mult de cat oricare alt judet.dar asta e nu e prea corect ce se intampla ca nu avem aceleas sanse cu ceilalti

  18. pro lansare intarziata, sanse echitabile pt toata lumea, pt cei cu distante mai mici „sorry” sau impartirea corecta a zonelor, zboruri catastrofale pot fi si cu lansare de dimineata si intarziata, deci, sunt convins ca nu asta a fost problema reala ci alte fenomene, canicula, eruptii solare, cutremure, etc sau alte cauze necunoscute de catre noi. In sfarsit acesta e maratonul, rezista doar porumbeii maraton pur-sange capabili sa zboare 1200-1300km si nici acestia toti, clar, dar cu atat mai putin „maratonisti fortati”, porumbeii de 700-800 „ajutati”, iar pt cei care nu pot trece peste asta le propun sa zboare alte categorii nu sa incerce sa sa se foloseasca de aceasta etapa si sa incerce diminuarea distantelor dupa capacitatea porumbeilor domniilor lor, aviz dl Habaci Calin.

  19. dupa parerea mea o mare prostie,cum sa lansezi porumbeii la ora 10 cind deja sa instalat canicula,mai bine ati face clasamente pe zone pt a nu mai fi unii sau altii dezavantajati.

  20. Cel mai bine ar fi ca fiecare club sa voteze si in urma voturilor,minoritatea sa se supuna majoritatii.oricum nu ii poti impaca pe toti.eu sunt de acord cu lansariile de dimineata

  21. dimuneata la prima ora k sa mai aibe lumea ce zbura si la ultmul maraton. oricum sunt zboruri foarte grele si caldura mare, daca le mai si tai elanul din prima… = catastrofa. succes tuturor.

  22. florea mai intai invata sa scrii fara sa mananci litere si apoi explica ce ai vrut sa spui cu umilinta si baTjocora.odata ce au votat majoritatea ca se va lansa intarziat asa ramane nu schimbam lansarile dupa cum vrea orice ciocoflender.

  23. Daca zborul de maraton este pana in 1000 km, sa lasam porumbelului sansa de a ne demonstra ca este capabil sa vina in prima zi chiar daca crescatorul este ultima statie si are in fata columbofili cu 150 km mai putin.Eu sunt din Brasov si prefer lansare la prima ora, nu stiu ce putere si dorinta de zbor mai are un porumbel ce se coace in masina pana la 11-12 si este eliberat in 30-32 grade.
    Sper intr-o decizie inteleapta pentru viitoarele zboruri de maraton de anul acesta! De ce sa introducem de buna stiinta petrecerea noptii de catre porumbel afara cu toate ca suntem constienti ca este foarte important pe ce streasina, acoperis si asa mai departe doarme porumbelul unde este la indemana „columbofililor de carton” care abia asteapta sa captureze un porumbel de la maraton!

  24. unul din aspectele care trebuiesc luate in considerare este braconajul . In tarile civilizate porumbeii care participa la etape cu lansare intarziata nu sunt braconati cu diferite capcane. in tara noastra pe cand se lasa seara casele sunt pline de dihori cu 2 picioare care urmaresc porumbeii cu stichere . asta e una din cele mai mari probleme .

  25. Acest Bamberg a destabilizat piata de desfacere pentru cativa columbofili. Interesant sa observi persoane fustrate dupa un concurs de maraton.
    Dl Calin Habaci in fiecare saptamana antibiotic si medicamente prin rotatie, porumbei multi unde riscul de boala este foarte ridicat, porumbeii de baza era un lot uzat. A inceput cu peste 160 sezonul si rezultat 6 porumbei in cusca.
    Dl Burca un escroc National care minte o tara intreaga ca renunta la porumbei si vinde tot ce era de aruncat afara dar pastreaza 30 de porumbei in lotul de zbor alesi pe spranceana si ajunge dupa Bamberg sa detina sub 10 porumbei.
    Domnii Stan+Ilie dupa primul concurs de fond cu o aroganta maxima seara afirma cuvinte nepotrivite despre crescatorii din Bihor. Dupa Bamberg liniste si pace.
    Dl Daniel Cioara astepta de cativa ani sa arate mai multor judete suprematia porumbeilor. Seara caru mare, caru mic, nu a mai venit nimic, cu 15% ma duc la somnic.
    Dl Ionut Lucaci piata de desfacere pe internet
    , poze, voturi, descrieri, pareri si multe analize, lucru nemaivazut si intalnit atat in trecut cat si in prezent, sila de tot ce am vazut este o rusine. Dimineata inaintea concursului spunea ca acum se vede cine este crescator si are porumbei de valoare. Acum nu mai scrie pe internet.
    Bamberg a fost un concurs echitabil unde in primii 10 porumbei sositi sunt porumbei din fiecare judet. La acest concurs sau afirmat porumbei din familii vechi, ex loc 1, porumbei odihniti si care au rezistenta in concursuri unde viteza este sub 1.000 m/min, porumbeii de pe pipa, pedigree, fii si fice din celebrii invingatori la o singura etapa nu prea au ce cauta in concursuri asemanatoare. Nu mai cumparati pedigree si cautati sa cumparati porumbei valorosi. In cazul in care se renunta la lansari intarziate si se fac la prima ora atat AR cat si TM sunt foarte multumiti, daca este posibil se vrea si vant din spate.

  26. Bamberg o adevarata provocare pentru fam.Lucaci!
    Locurile : peste 230 si respectiv 250 la porumbei anuntati.
    Asta da provocare:D

  27. dupa cate stiu eu traim ontr-o tara democrata dupa 89…
    VOTATI ,votul ar trebui sa hotarasca soarta columbofiliei romane si in alte aspecte nu numai lansarile intarziate la maratoane…din pacate hotararile importante se iau fara sa se tina cont de majoritate…si se vede….

  28. Am mai afirmat si in alte comentarii din anii trecuti, desi am una dintre cele mai lungi distante din Zona II, parerea mea este ca lansarea porumbeilor dupa ora 10.00 in special cand cerul e senin este o greseala. In mintea mea am si contraargumente, si anume: porumbelul care zboara o zi intreaga si nu ajunge acasa, efectueaza o aterizare fortata foarte periculoasa, (poate sa se loveasca, sa se trezeasca in crescatoria unuia ajuns deja acasa). La o distanta de peste 900 Km chiar cu lansare de la ora 5,00 sau 6,00 dimineata foarte putini porumbei, poate 100 sau 200 ajung in prima zi acasa. Restul sunt obligati sa innopteze undeva afara. Cei care ajung in prima zi acasa cu lansare de dimineata de la 900 Km cred ca sunt adevaratii porumbei de maraton.
    Daca distantele medii sunt mai mari de 900 Km, se poate lansa intarziat, dar nu mai tarziu de ora 10,00.
    Ce ar fi daca in atletism etapa de maraton ar fi 20 km dupamasa, iar diferenta a II-a zi dimineata? Probabil altii ar fi castigatorii, si in acest caz ar trebui creata o noua categorie sportiva (dublu demifond-fond)

  29. In data de 10 Iunie 2012 aparea acest articol;

    „Amstetten”, o etapă reușită pentru Habaci Călin!

    Domnul Habaci Călin, din Arad, reușește să facă un rezultat excelent la prima etapă de fond organizată de Provincia de Vest în anul 2012, ocupând locurile 1, 3 și 4 pe județul Arad dintr-un număr de 4420 porumbei. Lansarea porumbeilor a fost făcută din localitatea austriacă Amstetten.

    La concursul nr 2 fond Wells .. dl Habaci nu mai merge cu ceasul.

    La Bamberg .. a incheiat sezonul.

    Sa fie ora lansarii de vina ?

  30. D-omnilor, Fam Lucaci revine in forta, chiar daca pe uni ii doare. Fam Lucaci are 7 porumbei sositi,si tineti cont de un aspect FAM LUCACI A ICEPUT CU 28 DE PORUMBEI, SI A IMBARCAT TOT LA MARATON, SI STA BINE, A PRINS ECHIPA SI ARE 7 ACASA, SI A CIPUIT 28 CU TREI SAPTAMANI INAINTE DE INCEPEREA SEZONULUI. DACA MAI STITI UN CRESCATOR CARE SA CLASEZE 25% DIN PORUMBEII CIPUITI LA ICEPUT DE AN, LA PRIMUL MARATON EU LUCACI MERG SA CUMPAR PUI DE LA EL. Dar daca nu, ce sa facem, frustrarea, neputinta.

  31. In prezent Fam Lucaci, are acasa 12 pasari din 28 cipuite. Daca vreti poze, voturi, etc:)) vi le trimit.

  32. DOAMNE DAI SANATATE LA C-tin CA ADEVARAT A MAI SPUSO !!!!!!!!!!!!!!
    IARASI DOMNUL CELEMEN CSABA A CAM AVUT DREPTATE
    BRAVO C-tin !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  33. Cred ca ati cam luato razna uni cip si constantin sau voi nu prea aveti prea mare cunostinta de cauza despre maratoane pai ce se discuta si ce vorbiti voi cred ca din lipsa de ocupatie ati scris si voi sa va aflati in treaba care este problema voastra cum io venit lu stan lu cioara lu habaci si burca sau voi nici nu ati bagat porumbei la maraton si rog administratoru persoanele care nu sant la subiect sa nu le mai postati comentarile multumesc

  34. offff…cata „modestie”…am avut si eu clasati la un fond anul trecut 5 din 5 porumbei,printre care si un loc 2 pe judet…si n-am mai facut atata „tam-tam” ca altii,pe net…fiind si primul an cand i-am zburat in concursuri.(cu un an in urma doar ii antrenasem in tara).

  35. Lucaci esti de un tupeu oribil si tot nu ai reusit sa observi ca esti varza la acest Bamberg ? Spune la oameni ca pina sa cipuesti acei 28 de porumbei ai pierdut 8 porumbei la antrenamente!!!! Degeaba ai 7 porumbei daca sunt in coada clasamentului, nu te mai lauda atat ca nimeni nu te considera un crescator valoros. Si Miclos a maturat cu tine si inca in ce hal ha ha ha

  36. Nu cred ca este cazul si topicul potrivit sa aruncam cu mizerie in anumiti crescatori. Se vede ca invidia este mare.
    Si ca sa revin la topic cred ca D-ul Kelemen a scris ceva f corect nici o etapa de maraton nu este oprita, adevarati porumbei de maraton trebuie sa zboare de dimineata pana seara. Si daca va uitati la etapa de Praga primi porumbei sant cu distante de peste 900 km sositi in prima zi si la crescatori cu 810km au venit a doua zi in jurul orei 9 sau chiar mai tarziu.
    In concluzie porumbeii de valoare si crescatori care stiu sa pregateasca porumbeii o sa invinga intodeauna. Singura problema este ca la zborurile intarziate se pierd mai multi porumbei si se duce munca de ani de zile.

  37. Dupa imbarcarea de la Bamberg ai afirmat ca il bati pe Tartea la primul porumbel sosit si la echipa. Laudarosule baga capu in nisip ca a maturat Tartea cu tine ore in sir si acum vrei si pui de la el.

  38. D-le Sergiu, acesti domni au vrut niste informatii, si eu le-am oferit, ei au vrut raspunsuri, si acum le-au primit.

  39. Domnule Lucaci ai pe acel Avram este un porumbel reproducator care nu valoreaza nimic, dovada este ca te-au batut baietii care au zeci de km peste tine.
    Vai de saracii oameni care au dat sute de euro pe pui din Rebeca. Tu te duci sa cumperi porumbei mai buni de la Dl Tartea Florin dar acesti oameni ce fac cu porumbeii cumparati de la tine ?
    De ce te-a suspendat conducerea asociatiei de la imbarcari pentru 1 an ?
    Si de ce vrea sa te suspende ACUM conducerea de la Oradea pentru urmatorii 3 ani ?
    Daca ai ajuns sa te lauzi ca ai clasat 25% ca si un incepator fara sa apara inca clasamentul sincer nu mai am cuvinte, te rog stai jos esti sub orice critica.

  40. Mi se poare o mare prostie lansare intarziata…una e sa lansezi porumbeii la 5-6 dimineata cand e mai racoare…si alta ..la 10:00-10:30…cand e deja foarte cald.O sa va lamuriti..cei care ati vrut lansari intarziate. Egalitatea cea mai buna si corecta e in distanta,nu in ora cand se lanseaza..parerea mea. Pentru Zona 4 si 5 cred ca era favorabil sa se zboare in Ucraina,in Est,cum s-a zburat si mai demult.

  41. a venit si ziua cand citesc un coment comic semnat costel.vn..
    sant avantajati cei cu 200KM mai mult..
    ha!ha!ha!…halal columbofilie!!!!

  42. CATA ZARVA MACAR SA FACEM CEVA ,SA PUNEM UMARUL SI SA NE UNIM ,SA CAUTAM O SOLUTIE MAI BUNA PT TOATA LUMEA STIM SA NE CRITICAM INTRE NOI SA ARUNCAM CU NOROI IN OAMENI CU PERFORMANTE DE NE ATINS DE CATRE UNI DINTRE NOII,SA LASAM LA O PARTE TOATE ACESTE ……………….SI SA NE GANDIM BINE ,CE VOM FACE DE ACUM IN NAINTE ,SA SE MAI IA ODATA LA MANA TOT PLANUL SI SA SE POATA VOTA DE CATRE FIECARE MEMBRU AFILIAT ,CA NA DE AIA PLATIM COTIZATIE SI LA ALEGERI NU EASA PRIMARUL PRIMAR DOAR CU VOTUL CONSILIERILOR SAU MA ROG AICI MERGE PE ALT CRITERIU.DOMNILOR LUATI IN CALCUL CE VA SPUN SUNTEM VARZA PANA NU SE LEAGA O LEGATURA STRANSA INTRE NOI ,PA RAMANEM DE RASUL …………..RASULUI ASTA ESTE MA SCUZATI DACA SUNT RAUTACIOS DAR NU MAI AVEAM RABDARE SA VAD CUM SE DA IN X SI Y CU VB GOALE ,NUMAI BINE SI DOAMNEAJUTA LA TOATA LUMEA

  43. eu vad ca pe o problema mare impartirea zonelor,asta este problema,
    da drumu la porumbei dimineata si daca impartirea zonelor este echidistanta atunci nu mai sunt aceste probleme .impartiti zonele in functie de distanta nu de ….interese si no sa mai fie nevoie de lansari intarziate.

  44. lansare la prima ora alti nu sint instare sa dea apa la por si vor lansare intirziata sint bune schimbarile dar in bine nu in rau succes la totii maratonistii

  45. Felicitari domnilor C-tin si Kelemen Csaba care fara dubii stiu cu ce se mananca maratonul si stiu fiecare ce e mai bine pt zona in care concureaza.
    Parerile atat de impartite rezulta din faptul ca inca in Romania aceasta categorie care este maratonul este tratata de foarte multi cu o foarte mare lipsa de profesionalism uneori chiar „dupa ureche”. Nici o etapa mai ales de maraton nu va semana cu alta chiar daca intre unele vor fi diferente mai mici vor fi si etape diferite intre ele ca de la cer la pamant fie ele cu lansari dimineata sau cu lansare intarziata.
    Hai sa nu ne mai cramponam de acest week-end si sa pregatim ce mai putem pentru etapa urmatoare. Ma intreb unde sunt acei crescatori care au avut o etapa reusita in acest week-end? Si tot eu raspund: sunt probabil in cotete si dau cu spaclul sau fac alte operatii de pregatire a pasarilor pentru ca si etapa urmatoare sa fie una cat mai reusita daca se poate. Acestia nu prea au timp de comentarii si polemici pe internet pentru ca ei stiu ca toate acestea nu le folosesc la nimic. Internetul il vor folosi cu precadere pentru a se informa despre timpul probabil si alte chestiuni care le-ar fi de folos. Si vor pregati pasarile in functie de tipul lansarii adica intarziata sau de dimineata. Evident ca nu iese intotdeauna cum vor ei si aici intervin alte elemente care sai dezavantajeze si sa avantajeze pe altii care iau clasari nemeritate. Un concurent de maraton „complet” va sti intotdeauna care pasari isi merita locul in clasament si care nu. Va sti daca a comis o eroare si o va cauta in propria curte nicidecum la „parlament”.
    Referitor la:cum e mai bine, cu lansare intarziata sau dimineata devreme? nimeni nu poate bate in cuie vreuna din variante. Cine o face frizeaza hazardul sau se ia in calcul doar pe sine. Si asta pur teoretic deoarece stim cu totii ca practica de multe ori ne arata altceva. Cei din Vaslui spre exemplu nu prea sunt multumiti deoarece la etapa aceasta cei din Tulcea au cam luat „smantana” dar daca la urmatoarea etapa cei din Tulcea nu vor lua nimic va fi ok „lasa ca e bine asa, hai vorba inapoi!”
    Pentru cei din zona 1 ulcioarele s-au cam spart si o mare cantitate din pretioasele licori le-a cam absorbit pamantul iar acum potentialii „musafiri” nu vor mai avea ce sa „serveasca”.
    Oricum cei care au vrut sa guste neaparat aceste laudate licori acum afirma ca au fost serviti cu „posirca”.

  46. Dominilor degeaba ne certam noi…ca unii care sunt acolo sus care dicteaza cand si ce sa se faca cu lansarile ii doare in cot de noi…si de pasarile noastre…..PACAT ca acest sport a devenit un interes de a castiga bani de la fraierii care cotizeaza….eu cred ca o schimbare atat la nivel de tara cat si la nivel de judete ar fi bine venita….ca si asa sunt la moda schimbarile….

  47. Coronawa de anul trecut a fost cu lansare dimineatza, si a fost catastrofa, Mlawa lansare dimineatza/ catastrofa. Situatia cred ca e cam asa, cei din prima jumatate a zonelor vor lansari dimineatza , iar cei din a doua jumatate vor echitate , sa doarma toti peste noapte afara !!! sper din tot sufletul sa se respecte protocoalele si sa se continue cu acest RNS cel putin 5 ani !!!!!

  48. ar trebui ca si zonele pt maraton sa fie schimbate…nu se poate ca cei din arad sa aibe 800 si ceva de km….iar cei din caras sau mehedint au peste 1000….vi se pare corect??cum sa concurezi cu sanse egale…?cum se spune ca se vrea….

  49. D-le Lucaci eu anul trecut in 2011 am inceput sezonul cu 12 porumbei, iar la Berlin am clasat 4 din 5 angajati, ulterior si al 5(un porumbel de an) a sosit acasa.

  50. @ ARDELEANUL: SI NU MAI BINE ERAU TOATE 3 ETAPE CU LANSARE DIMINEATA SI SA FIE TULCEA LA TOATE 3 LOCUL 1 ?? SI DIN C STIU EU DIN ULTIMILE 7 MARATTOANE ALE ZONEI 5 CASTIGATORUL LA 2 DIN ELE A FOST LA TULCEA!! DC LANSARE INTARZIATA??????? VRETI SA LE CASTIGATI P TOATE CU 200 PORUMBEI IMBARCATI ??? SI TOTALUL ESTE DE 6000!!! TREZITI VA DRAGI CONDUCATORI D CLUBURI! SI CRALEA DACA TIN MINTE BINE A AVUT LOCUL 1 P GENERAL CU SOSIRE A 2 ZI DIMINEATA LA 5 30! O PASARE TARE FACE DIFERENTA LANSATA DIMINEATA DACA ARE INTRADEVAR VALOAREA!! PREA MULTA TEORIE DIN PARTEA MULTORA PE SARACII PORUMBEI!!

  51. Pentru zona 5 , sunt curios ce parere au crescatorii din spate daca ar dori si ei lansari la prima ora.. ca etapa aceasta au iesit pe primele locuri.. Ar trebui tinut cont si de nr de porumbei de la primii din zona si ultimii. Vaslui – 1754 P .. Tulcea – 210 P . Este cea mai mare prostie cu lansarile intarziate , sper ca toata lumea sa se trezeasca si sa se vada adevarata valoare a porumbeilor de maraton.

  52. Domnule Dan -BC, la Bacau aveti etape de viteza,demifond,fond(5 etape) si maraton.Puteti face Norma la viteza,general,fond,as fond,maraton,as maraton. Noi cei din zona 5 avem 3 fonduri si 3 maratoane. Dvs stiind ca va puteti face norme la atatea categorii,la maraton probabil nu va „bateti capul” atat de mult ca altii care au posibilitatea sa faca doar norma la fond,maraton si as maraton,si fiind si dvs la coada zonei 4, normal ca vreti lansare intarziata.Dar va intreb,nu e mai bine ca distanta dintre crescatori sa fie cat de cat egala?Sau vreti tot pe polonia si cu lansare intarziata…?

  53. cei mai tari sunt crescatorii din suceava,care au avut aproape 4000 de porumbei si vor lansa la ora 13,pentru 100 de bucati de la bacau.asta da echitate,de-ar da Dumnezeu sa fie 45 de grade la ora 13.

  54. ca sa nu mai fie atata cearta daca s-ar putea ar fi cel mai bine sa se faca maratoanele cu lansare dimineata dar sa se schimbe rutele de zbor incat cei din fatza sa fie cei din urma sa vedem atunci daca mai auzim de cate unii care fac atatea valuri si atatea reclame peste tot pe internet.sa vedem atunci cui ii convine si cui nu treaba cu lansarile… eu unu as pune pariu ca se vor schimba multe lucruri in campionatul national nu o sa mai iasa campionii cei de acum care isi fac reclame pt mai nimic…zburatorii adevarati, constanti si puternici nici nu sunt adusi in discutii de net dar persoanele care fac comert sunt ridicati in slavi.

  55. D/le Sergiu , va interzis cineva sa faceti si alte categorii, numar de porumbei si crescatori aveti fara probleme.Zboruri grele vor fi intodeuna indiferent de ora lansarii, la etapele de maraton care au avut loc in Moldova in weekendul trecut vantul a cam dechis zonele castigatoare. DEZAVANTAJUL LA ACESTE ZONE DE MARATON ESTE CA NU SE MAI FAC REZULTATE ASA USOR SI IES CAMPIONI DE CARTON( ODATA INTRA INTRO PARTE A ZONEI ODATA IN CEALALTA PARTE) DAT MARELE AVANTAJ A ZONELOR ESTE CA PE TERMEN MEDIU SI LUNG NE FACEM PORUMBEI ADEVARATI CARE SE INVATA SA ZBOARE IN CONCURENTZA !!!!!

  56. cred ca ar fi foarte bine daca s-ar putea lansa dimineata la prima ora pina la 6 ,astfel ar avea sanse si acei crescatori cu distante putin mai mari,iar in cazul in care lansarea nu se poate face asa devreme din cauza vremi ,atunci ar putea fi lansati mai tirziu ca sa fie cit de cit echitabil pentru toata lumea,eu de exemplu am aproximativ 80 km mai mult fata de prima zona cu o lansare pina la ora sase nu as vedea nici o problema de a avea sanse in prima zi, dar daca lansarea se face la ora 8 atunci nu prea sint sanse sa vad porumbel in prima zi iar cei din prima zona au sanse, deci trebuie gasite soluti echitabile pentru toata lumea,asa incit sa practicam acest sport din placere,nu lovind pe unu si pe altu si certindune pe unde apucam ,

  57. sunt foarte curios cum ar arata clasamentul national la categoriile fond si maraton daca participantii ar fi din judete vecine grupate…nu inteleg de ce trebuie sa stabilim zonele de la nord la sud?!…cand doar in conditii ideale sunt sanse sa intre porumbeii echitabil de exemplu la fond in gruparea Arad Oradea.?!!!

  58. Lansare dimineata, dar cu o conditie, cea mai mica distanta la maraton sa fie minim 900km,…. restul de discutat, vb. un roman intreg cu multe volume, asa ca ma opresc aici.
    De ce se plang unii ca nu le-au venit porumbeii la Bamberg? Pai uitati-va in articole vechi si in pedigreele la porumbeii care i-au vandut si o sa vedeti Janssen si Mathis Desmet la greu, porumbei de viteza si demifond cuplati cu cei de fond si maraton, fortati la etape de 800-900km si cu vant din spate normal sa faci „punctaje si reclama”. Dar un crescator cu traditie in maraton nu o sa faca asa ceva, pt. ca stie ca va veni si vremea cand o sa o „fure” de neuitat in viata, asa ca intai sa incercati sa aveti cultura de crescatori de maraton si apoi sa deveniti maratonisti.
    Uitati-va un pic la Prahova si Buzau, oameni care au investit greu, dar stiu care le este limita, „nu se arunca cu picioarele inainte ci isi folosesc capul”. Pai nu le era usor si lor sa faca aceleasi combinatii si sa devina campioni? Dar traseul care il au nu le permit sa aibe vanturi puternice din spate, conditii meteo schimbatoare pe parcursul unei etape de peste 800-900km si daca mai apare cate un porumbel „fortat” si la maraton astea sunt exceptii, dar majoritatea s-au convins ca maratonul nu il poti face decat cu porumbei de maraton.
    Asa ca duceti-va acasa si mai munciti, mai caruntiti un pic la par, deoarece din practica se invata si cand o sa aveti varsta o sa va convingeti de multe…..

  59. Aaa, mi-am adus aminte de Berlinul de anul trecut. Pai nu Aradul a castigat locul 1 cu lansare intarziata? Atunci de ce nu ati „tipat” ca vreti lansare dimineata? Intr-o competitie trebuie sa inveti sa si pierzi, iar daca pierzi in conditii la fel pt toti ineamna ca „TU” ai o problema, iar daca esti inteligent inveti repede unde ai gresit.

  60. Cum sa cumpar porumbei de la Tartea? Atat va duce capul, cititi contextul in care a-m scris, ma prindeam cu Habaci, ce sa cumpar de la Tartea, nare un porumbel cu MARATON PALMARES, atat va duce capul? Personal l-am felicitat, dar VOI CARE SUNTETI ATAT DE BUNI PARIATI CU MINE PT. ETAPA DE FRANKFURT, ATAT LA ECHIPA CAT SI LA FAVORIT PE 100E, ALEGETI SA PARIATI PE ORCE CRESCATOR, DIN ZONA DE VEST, LUPT CU ORCINE, ORCAND, ORIUNDE. Bani ii trimitel la Liboteanu, si dupa etapa trimite bani castigatorului. Daca aveti sange pariati, daca nu traiti in spatele unui pseudonim toata viata. A, inca ceva sa stiti ca mi-a venit porumbel si azi, si multi care se bucura ca Fam Lucaci a perdut un porumbel valoros va avea o mare surpriza. In rest nu va mai raspund la nimic, doar in cazul in care pariati putem discuta, cat despre HABACI, BURCA, CIOARA, MARIAN+MIRCEA SUNT NISTE MARI CAMPIONI CARE AU FACUT CEVA IN SPORTUL COLUMBOFIL, si pt. care a-m un mare respect ca columbofili. Ionut Lucaci.

  61. Oameni buni haideti sa nu distrugem ce am format in 3,4 ani aseara am vb..cu Dan Vasile Dej despre Regensburg si din 13 angajati are sositi 5 si mai rau stau si alti crescatori eu nu sunt deloc multumit de etapa toti porumbei de virf nu au mai venit si asta din cauza lansari proaste la 12:15 parerea mea ca porumbei bine pregatiti trag pina tirziu seara si se lovesc de sirme pomi etc….va dati seama sa lansezi la amiaza la distanta mea Zona 2 973 km ginditiva traim intr-o TARA plina DE BRANCONIERI ieri mia sosit un porumbel ft. bun cu coada smulsa nu inteleg de ce sa nu lansam la prima ora sanse egale nu vor fi niciodata cind sunt diferente de km de 150 km sau 200 km intre primul si ultimul si apropo de Zona 3 nu trebuiau sa se separe de Zona 2 5 ani de zile am zburat impreuna 11 Jud.Cs.Cj.Bn.Hd. Bm.Sb.Ab.Ms.Bv.Hr.Cv.si chiar nu ii inteleg pe uni …Haideti sa ne intelegem si sa se votam columbofili care zboara la Maraton din fiecare Judet care vrea lansare tirzie si care nu….

  62. BINE AI GRAIT SAVULE ,ASTA AR FI CEA MAI BUNA ALEGERE ,SA VOTEZE FIECARE CONCURENT .BV

  63. Ionuț Lucaci, nu îmi face deloc plăcere să-ți răspund acum, dar cred că cineva trebuie să taxeze în vreun fel infatuarea și obrăznicia de care dai dovadă. Impresia mea e că dorința ta prea mare de a concura la maraton te împinge înspre alienare.

    Știi prea bine că ai mai avut și creat probleme în trecut, unele chiar foarte urâte, care nu trebuie însă pomenite acum. Recidivezi și nu e bine!

    Omule, sportul în general și maratonul în special, ar trebui să ne îndemne să muncim din greu, UMILI, în scopul atingerii unui anume ideal! Să ne respectăm adversarii! Să ne respectăm pe noi înșine!

    E evident pentru o țară întreagă faptul că ție-ți cam lipsesc toate astea!! Unde vrei să ajungi?

    Nu îți vorbesc de concursuri, pariuri, palmarese sau insuccese, pentru că importanța acestora pălește cu desăvârșire atunci când vorbim de nevoia necondiționată de a fi OM.

    În virtutea amintirii perioadelor în care ne-am înțeles bine și am colaborat, te sfătuiesc, te rog chiar, nu te mai lăuda pe internet sau altundeva, muncește la fel de mult dar în liniște, joacă-ți corect șansele, ajungi campion național, dar rămâi umil. Îți va fi mult mai bine, garantez!

    Colegul tău.

  64. DOMNULE LUCACI,stiu crescator cu 26 din 65 ce zici???cam cat la suta face???(SI NU SE DA VEDETA)…vezi macar HABACI si BURCA au invatat din trecut si stiu sa taca daca au o etapa proasta…si cu pariurile lasati-o mai usor ca e ilegal(stiti bine)in rest toate bune tuturor.

  65. Daca facem o comparatie intre Berlin de anul trecut care s-a dat drumul la porumbei dupa amiaza si Straubing care s-a dat drumul de dimineata imediat a doua zi vom constata ca, concursul cu lansare intirziata a fost pe departe mai reusit,daca ne uitam acum de citeva zile la Regensburg cu lansare intirziata sa inchis concursul a doua zi pe la amiaza si la fond Amsteten cu lansare de dimineata pt multi o catastrofa fara a avea macar un porumbel in crescatorie dupa trei zile de la lansare.Avem si exemple cind sa facut lansare intirziata si au venit porumbeii greu dar nu putem spune ca intotdeauna daca facem lansare intirziata e catastrofa si daca vom da drumul la porumbei de dimineta vor putea sa intre toti pina seara,cu siguranta nici cinci procente si restul vor dormi afara si atunci nu e corect ca cei din fata seara sa aiba porumbeii acasa iar cei din spate sa-i astepte dimineata.Daca ne uitam la cei din vest[Olanda] toate concursurile de maraton sint cu lansare intirziata intre 12-14 si toata lumea e multumita.Pt a nu favoriza pe uni si defavoriza pe alti e fff bine cum sa-u gindit cei din conducerea FCPR cu lansari intirziate acum au toti sanse egale.

  66. Domnule ,Ciorba noi avem mentalitatea celor din Olanda si belgia???noi avem conditiile lor de imbarcare,si transport??/
    noi avem relieful si clima lor???
    ei au impartita tara pe zone impartita atat de prost ca si a noastra???
    ei au diferente intre crescatori de la 50-200 km???
    incearca sa-ti raspunzi singur,…;)
    lansari dimineata,recalcularea zonelor ,si maraton minim de 900km
    succes tuturor !!

  67. foarte corect d-le ciorba. prea se generalizeaza ca este catastrofa cu lansarile intarziate… toti cei care au comentat asta iarna cred abia au asteptat aceste etape grele ptr a li se da apa la moara. dar daca s-ar calma oamneii si ar analiza de ce au fost etapele catastrofa ar ajunge la concluziile adevarate, nu ca au fost catastrofe din cauza lansarilor intarziate…
    cum nimeni nu poate garanta ca toate lansarile intarziate vor fi catastrofe tot asa nimeni nu poate garanta ca lansarile la prima ora vor fi reusite, daca ii sa ne gandim cate catastrofe au fost in anii trecuti cu lansarile la prima ora…..

  68. d-lui robert comentariul 79
    de ce sa dam vina pe transport, pe impartirea pe zone, pe mentalitate pe clima si relief…???nimeni nu ne obliga sa imbarcam si sa transportam porumbeii in conditii proaste… nimeni nu ne obliga sa acceptam ca oile impartirea pe zone defavorabile decit fatalismul de tip miorita ..”sii de-o fi sa mor”..de vina este mentalitatea bat-o vina…afara au fost proteste cu ocazia implementarii lansarilor individuale dar se pare ca pina la urma s-au convins ca dracul nu e chiar atit de negru si porumbeii se pierd din 1001 cauze care nu tin neaparat de lansarile intirziate deci sa-i dam inainte si sa facem bilantul la sfirsitul sezonului votul pe internet cu identitati neasumate nu are nici o relevanta si arata in cel mai bun caz gradul de dezorganizare in care ne zbatem de o buna perioada de timp schimbind an de an localitatile de lansare, orele de lansare,baremurile, etc

  69. Bravo dle Ciorba Silviu!
    Subscriu la cele spuse de dumneavoastra, desi am doar 4 porumbei din 21 sositi de la Bamberg.
    Cei cu adevarat buni sunt acasa.

  70. Nu sunt ptr. lansari intirziate in zona 5 distanta intre Vrancea,Vaslui si Tulcea sunt prea mari(una e sa zboara aprox.800 si alta este1010 km).Tulcea este dezavantajata ,se vede la fond.Zona ar trebui alcatuita din judete cu diferente de distanta mai mici de 100 de km(Tulcea,Galati,Braila).

  71. Nu stiu cu cine am onoarea de a sta de vorba dar te rog frumos sa-mi spui daca esti unul dintre mari columbofili belgieni care poate au avut ceva de spus cu impartirea zonelor in Belgia. Esti cumva ROBERT VAN EYCKEN sau ROBERT VENUS sau robert van pirt.Un exemplu la MONTELIMAR Burniat Boris are 573 Jos Thone 722km si Nouwen Paesen 738km astia din urma nu se pling la federatia belgiana sa schimbe zona sau s-o imparta altfel sau sa nu mai zboare in Franta sa mearga undeva prin Suedia ca apoi o sa aiba ei cu 150-160km mai putin ci ei si-au format porumbei puternici care vin si pe canicula si vint din fata deci nu mai dati vina pe mentalitate sau organizare ca avem masini fff bune sau ce are a face clima si reliefu in afara de cei din PH si BZ care zboara peste munte in rest toti au trasee bune nu te mai plinge Robert PORUMBEII E PROBLEMA ti-am scris cu litere mari sa intelegi.

  72. Am ezitat sa scriu mai ales ca unii scriu doar sa le treaca timpul.
    Ma tot intreb de ce nu ar veni un porumbel acasa daca e lansat la 6, sau la 10, sau la 12, sau la 15 etc?
    Cati dintre dvs ati analizat week-endul trecut pentru cei din Ardeal.
    Zona 1 maraton desigilare miercuri, zona doi fond si maraton desigilare miercuri, zona 3 maraton desigilare miercuri. Unele lansate dimineata altele intarziat.
    Zona 1 Gyor, demifond extrem de greu.
    Conditii de transport foarte bune in majoritatea cazurilor.
    Stiti ce au in comun aceste etape: CALDURA SI VANTUL DIN FATA.
    Prin comparatie, Prahova lanseaza la Brano, (200 km in fata de praga) iar porumbeii ajung cred eu pe la 12 sigur in Romania, in Ardeal unde temperaturile au fost mai scazute. Sosesc porumbei in prima zi. Au desigiat ieri, Acelasi traseu, zona 3 lanseaza la Praga dimineata, porumbeii fac 3 ore pana la Brano si pe la 12 intra pe Ungaria, un adevarat cuptor cu vant din fata. Nu au sosiri in prima zi si desigileaza miercuri???
    Ungaria este un cuptor vara.
    In caz de zile toride cred ca ar fi cel mai bine sa lansam la 3 – 4 dupa-amiaza pentru a ne proteja porumbeii, si a le oferii 12 – 13 ore de zbor la temperaturi mai scazute.
    uitati-va la clasamente si vedeti ca an de an cand avem canicula sosirile sunt dezastru.
    Magdeburg 2011, zona 1 sa inchis dupa 4 zile,fiind mult mai prost ca Bamberg 2012, dar llumea uita.
    Bamberg 2009, zona moldovei 2011, etc etc.
    Poti sa-i lansezi cand vrei, poti sa-i cari cum vrei (si la noi la Bihor chiar sunt conditii ca in Belgia).
    edeti Berlin 2011 cu usor vant din spate, Magdeburg 2 2012, etc etc.
    Nu suntem interesati sa protejam porumbeii ce doar de lupta celor din fata cu cei din spate. Primii ar vrea sa-i bata pe ultimii indiferent cum si invers.
    Subscriu la cele spuse de dl Ciorba cu Belgia si cu porumbeii de calitate.
    Cred insa ca in loc sa analizam cauzele, ne pierdem timpul aiurea.
    iar la etapa de Bamberg cum veti vedea in seara asta pe clasament sunt multi crescatori care in prima zi au avut 40 – 50% din porumbei acasa. Ce pentru o astfel de vreme este foarte bine.
    Ca unii obisnuiti sa castige au cam disparut …. asta e viata.
    Nu vreau sa facem polemici ce eentual discutii constructive cu persoane reale ca Ciorba, Tampa, Morosanu, Mocanu, Lucaci, si restul .

  73. Cei care nu au adevarati porumbei de maraton cauta diferite metode precum cea de lansare antarziata tot sa castige ceva.Lansare dimineata

  74. Dupa parerea mea trebuie sa oferim porumbeilor de maraton ocazia sa zboare 12-13 ore pe zi ca de asta e maraton. Cat despre catastrofe eu cred ca nu poti sa eviti asta indiferent ca lansezi intarziat sau nu, putem controla conditiile atmosferice ? Iar despre diferenta intre crescatori…sunt zone unde crescatori cu distanta mai mare au castigat in nenumarate randuri. In 2011 pe zona 5 au iesit campioni cei cu distante mai mari si la fond dar si la maraton.

  75. La intoarcerea masinii de transport de la Praga, am vorbit telefonic cu soferul care Sambata la ora 14 se afla in zona Lebeny – Ungaria si se inregistra o temperatura de 36 grade + un vant puternic din fata. Cred ca acestia au fost factorii considerabili care au influentat sosirile la toate etapele desfasurate cel putin in cursul zilei de Sambata.

  76. lansarea de la banberg la ora care a fost sau nimicit o gramada de porumbei un zbor foarte nereusit pacat de pasari nu mai puteti spune ca sint pasarile de vina .daca se lansau mai de dimineata sa nui prinda caldura intrau mai multi asa las ca i-au prins meseri pentru alti nui o paguba ,dar pentru alti este va multumesc pt. ascultare

  77. Foarte bune unele comentarii unele au in ele putina rautate toti vrem sa fim pe primele locuri dar asta nu e posibil iar acei care au fost si la cite o etapa nu mai sunt acolo unde erau obisnuiti asta e este foarte greu sa pierzi porumbei care au rezultate foarte bune dar face parte din joc. Stau intro zona foarte dezavantajata din punct de vedere columbofil si suntem destui baieti care avem porumbei destul de bunii cu investitii foarte marii iar rezultatele lasa de dorit anul acesta sau perdut pasari foarte multe aici in zona noastra uni cautam sa dam vina pe organizare altii pe vreme si tot asa an de an investitii investitii si la sfirsitul sezonuli dinou investitii. PENTRU NOI DIN ZONA ACEASTA CIT TIM VOM ZBURA PE RUTA POLONIA nu vom avea nici o sansa sa facem si noi o norma mai aproape de löcul 100 nici nu indraznesc sa spun mai aproape anul trecut un singur porumbel din zona la sfirsitul sezonuli avea 50 de pucte este ceva fenomenal.Am prieteni columbofili care au rezultate foarte bune ma refer la locuri in concursul national cum ar fii 1 2 3 5 7 10 la diferite categorii si leam spus hai la noi in zona si concureaza la care raspunsul a fost si ce crezi ca asi avea sanse mai mari ca voii.Ca sa ma intelegeti mai bine de ce zona nu este asa buna pe ruta polonia in protocolul care il avem acum si planul de zbor teoretic este foarte bun dar practic pentru noii nu este asa sau perdut foarte multii porumbei si cei care au venit au clasat foarte putini si practic nici nu au cum sa claseze mai multi cind in locul care stam in depresiune muntoasa unde porumbelul trebuie sa treaca muntii si intrun sezon de 9 etape ai si tu o etapa care se gaseste cite o pasare sa vina pe acolo distanta noastra fata de colegii nostrii cu care concuram este mai mica iar porumbeii nostrii ocolind muntii vin pe la ei, daca dai drumul unui porumbel odihni din acea zona sa vina la noi in zona cit ar venii de repede nu poate sa faca mai putin de 35 de minute ei avind distante mai mari mai ginditiva cum poti sai batii si sa faci si tu o norma mai aproape de adevar. La maratoane in zona din care facem parte tot asa uni au 800 si ceilalti au peste 1000 nustiu daca este loiala concurenta daca sar fii calculat zonele mai bine sa nu fie distanta mai mare maxim de 100 de de la primul la ultimul atunci cred ca ar fi fost mai corect si fiecare ar fi cistigat pe spinarea lui nu pe a altuia.Noi cei de aici am ajuns la concluzia aceasta orii ne mutam cu crescatoriile in alte zone ori ne lasam de porumbeii ceia ce este foarte greu si una si alta. Rezultate bune sau facut aici in zona cind se zbura pe ruta Ukraina dar am inteles ca nu se poate ca ca si nustiu ce in alte parti se poate hai va las ca vam plictisit iar acei care nu ma cred sa vina sa concureze aici ca noi vrio 30 de oameni de ani bunii nu reusim nimic in cida a toata investitia facuta.Daca mai sunt greseli gramaticale ginditiva ca a scris unul care a terminat cu nota 5 la limba si literatura romana va salut multa bafta si vint in pene

  78. nu este vb.de clasari eu nu i-amzburat sa clasez sau sa ma lupt cu alti golumbofili dar porumbei care i-am bagat la maraton la celelalte etape au venit in timp inclusiv fondurile dar toate sau lansat de dimineata de acea am ajuns la aceasta concluzie .daca comentariile care le fac supara pe cineva sau sint de rea credinta imi cer zcuze am avut doar o parere va doresc o zi minunata.

  79. Conform retoricii subiective a d-lui Tunduc,(unul dintre cei care a avizat lansarea de la Bamberg)caldura si vantul din fata au fost cauzele, care au dus la esecul primei etape de maraton a zonei unu.
    Si daca tot ati constatat ca a fost o zi torida si batea si vantul din fata, de ce nu ati amanat lansarea pentru orele 15-16, sau pentru a doua zi?.
    Nu invatam nimic d-le Tunduc, daca considerati ca ne pierdem timpul analizand cauzele!.
    Asumati-va raspunderea,unei lansari la o ora nepotrivita,ca nu va ia nimeni capul si am aprecia mai mult daca ati recunoaste ca nu a fost cea mai buna solutie, lansarea de la acea ora!.
    Aglomeratia din unele masini a fost o alta cauza a esecului!.
    De ce credeti ca mai multi crescatori de la Timis, in frunte cu presedintele Tanase , au preferat sa-si duca porumbeii inapoi acasa, decat sa-i imbarce in masina aglomerata a Aradului??.
    Acestea sunt faptele d-le Tunduc,pe ele putem discuta constructiv doar atunci cand le recunoasteti si vi le asumati!!!
    Cat despre discutiile constructive pe care vi le doriti cu domnii Ciorba, Tampa,Morosanu, Lucaci puteti discuta laudativ si pe langa subiect, pana la etapa viitoare de maraton ca tot nu ramaneti cu ceva invataminte de la etapa Bamberg.
    Intrebarea este daca sunteti dispusi sa va asumati esecul de astazi, pentru al putea evita maine????.

  80. Dl Tunduc are dreptate concursurile grele pot fi si cu lansare dimineata si cu lansare intarziata,nu e prima etapa grea pe care o are zona de vest iar celelalte zone au avut si ele concursuri grele indiferent ca au lansat dimineata sau intarziat.Bambergul de anul acest nu a fost mai greu ca Magdemburg 1 de anu trecut si atunci nu am vazut atata zarva,nu a fost un concurs catastrofal ci doar unul cu dificultate crescuta.La fiecare concurs sunt pierderi,invinsi si invingatori,ce ar fi daca de fiecare data cei care au pierdut sa cera sa se schimbe regulile jocului crezand ca data viitoare ei vor fi castigatorii?

  81. Sambata intr-adevar au fost 36 de grade deci cu atat mai bine ca s-au lansat vineri cand au fost 22.Vant din fata au avut in ambele zile si de sambata pana azi vremea a fost tot mai calduroasa. Cred ca decizia de a lansa vineri a fost cea mai buna desi sosirile nu au fost bune. Dar daca se astepta cu ei in masina pentru temperaturi mai scazute cum vor unii si azi porumbeii ar fi fost top pe locul de lansare asteptand….poate si la toamna erau tot acolo.

  82. Ar fi foarte curios daca si cursele de Maraton pt sportivi s-ar fragmenta in doua!Am avea o multime de campioni……nu ar mai trebui sa parcurga 42,195 km,intr-o singura zi!Haideti sa fim seriosi!….Maratonul e…….Maraton!

  83. DOMNILOR CRED CA ACESTE DISCUTII NU ISI AU ROSTUL ACUM ,AR TREBUI LASATE PENTRU SFIRSITUL SEZONULUI DUPA CE SE ORGANIZEAZA SI CELE LALTE 2 MARATOANE CARE AU MAI RAMAS,ASA CUM SA STABILIT CU LANSARE INTARZIATA ,DUPA CARE PUTEM TRAGE CONCLUZII ,SA VEDEM CARE AU FOST FACTORII CARE AU INFLUENTAT CU ADEVARAT ACEASTA PRIMA ETAPA DE MARATON BAMBERG.MULTI ERAU OBISNUITI CA PRIMA ETAPA DE MARATON SA FIE O REUSITA CU PORUMBEI SOSITI IN PRIMA ZI CU VITEZE FOARTE MARI ,A DOUA ETAPA DE MARATON SA FIE CU UN GRAD DE DIFICULTATE MAI RIDICAT, ADICA CATIVA PORUMBEI SOSITI IN PRIMA ZI SI RESTUL A DOUA ZI ,SI CEA DE ATREIA SI ULTIMA ETAPA UNDE PORUMBEII AVEAU SOSIRI DOAR A DOUA ZI , A TREIA ZI s.a.m.d. aceasta fiind considerata o catastrofa , dar uitati ca anul acesta a inceput sesonul tocmai invers dar asta nu inseamna ca nereusitele unora se datoreaza exclusiv faptului ca sa lansat intarziat.Acesta este cu adevarat maratonul domnilor ,sa vina cel mai bun ca nu toti putem fi pe locul 1 dar eu personal doresc ca porumbeii la maraton sa se lanseze dimineata la prima ora ,ca acei porumbei care sunt cu adevarat de maraton sa isi arate clasa ca pot zbura 12 13 ore intro zi indiferent de obstacolele intalnite si indiferent ca au distanta de 800 ,900 sau 1000 de Km pot sosi acasa chiar si in prima zi Sperca nu am deranjat pe nimeni cu comentariul meu o seara placuta tuturor si lasati porumbeii sa zboare.

  84. alexa ai dreptate si eu sunt unul dintr vinovati. din pacate prgonoza de pe net a fost complet eronata, aratand temperaturi in jur la 27 grade. cat priveste transportul eu pot vorbi doar de masina bihorului nu de altceva. Costen Tanase stiam ca nu participa la maraton aic de mjlt pt ca la crescatoria noua are porumbei tineri.
    cred ca o lansar la 14 – 15 dupa amaza ar fi fost mai buna, insa dupa e usor sa vorbim si eu si tu.
    Vezi comenturile de pe net din zilele premergatoare, cand se stia ca lansam la 10 si arata-mi unul care vorbeste despre ce va urma
    la frankfurt vom lansa dimineata insa in caz de canicula vom avea exact aceiasi soarta. in caz de temperaturi extreme noi vom propune lansar dupa amiza insa suntem doar un vot din cele 6

  85. Vreamea influentiaza foarte mult sosirile porumbeilor, deci nu ora la care sau lansat conteaza. Etapa de St Vicent se lanseaza intre orele 14-15:30, iar Barcelona intre 9-10. Parerea mea este ca mai bine e ca porumbeii sa fie lansati intre orele 14 si 15, uitativa si la etapele de maraton facute de Olandezi cu lansari la aceeasi ora si ce sosiri au. Iar restul etapelor intre 5:30-7. Daca nu se va ajunge la un numitor comun in legatura cu lansarea porumbeilor, zic eu ca exista 2 variante in legatura cu lansarile :
    Prima etapa intre 5:30-7; A doua etapa intre 14-15:30; A treia etapa intre 5:30-7.
    SAU
    Prima etapa intre 5:30-7; A doua etapa intre 14-15:30; A treia etapa intre 14-15:30.
    Succes tuturor!

  86. Domnilor,chiar nu vreti sa intelegeti ca porumbeii sunt de vina ca au venit mai rau de data aceasta?Nu lansatorii,nu ora de lansare,nu alti factori.
    Maratonul e categorie deosebita si multi nu vor sa inteleaga ca porumbeii buni se nasc rar..Nu toti sunt facuti pt asa ceva ,la fel cum nu toti oamenii care se nasc sunt facuti pt competitie sportiva indiferent de antrenorul sau alimentatia care o primesc ulterior.
    NUMAI NOI AVEM IMPRESIA cand ii bagam la zbor CA SUNT TOTI BUNI!suntem caa un parinte care isi trimite copiii la scoala .Are impresia ca sunt toti de nota de zece ,dar cand ii scoate profesorul la tabla sunt de fapt de nota 3.4.Repetenti!
    A FOST UN CONCURS PE CANICULA CU VANT DIN FATA SI PASARILE SI-AU ARATAT ADEVARATA VALOARE.Aceasta este adevarata valoare a pasarilor pe care le detinem,nu cea din concursurile cu vant din spate si cu sosiri spectaculoase ! Degeaba ne tot smiorcaim si cautam scuze…
    Nu trebuie sa ne fie rusine,prin selectie si importuri de calitate ,in cativa ani vom crea pasari de maraton care sa ne aduca satisfactii.
    Felicitari organizatorilor si in special domnului Tunduc care a pus mult suflet si ne-a consultat in legatura ora lansarii pe reprezentantii judetelor participante.
    Lasati porumbeii sa zboare!!! Cu lansare intarziata!!”Noaptea este un festnic bun!”

  87. Cea mai mare prostie e sa lansam intarziat.
    In Europa cum se lanseaza???
    Vrem noi romanii iar sa fim mai speciali, si devenim de rasul curcilor…
    Numai la noi in tara unele idei neperformante pot sa se concretizeze an de an foarte usor… si zonele care organizeaza maraton de-o viata nu mai au dreptate, in detrimentul unor persoane care iau decizii in disperare de propria cauza.
    Cat de performanti la maraton sunt cei care iau decizia lansarii intarziate, ar tribui facut public acest lucru!!!

  88. in urma cu mai multi ani la olimpiada de la Lille, fiind impreuna cu Sava Dorel – Iasi si Munteanu Aurel -tg. neamt la o discutie cu mai multi columbofili de afara l-am intrebat pe Filip Herbots ce parere are despre combinatiile maraton +demifond .
    va las sa trageti singuri concluzia si poate veti gasi raspunsuri la unele intrbari:
    citez din memorie…
    -in anii cu Barcelone usoare sporul de viteza si rapiditatea orientarii data de genitorul demifondist poate fi hotaritoare DAR
    in caz de conditii grele de zbor :canicula, vint din fata, etc combinatiile se pierd pe capete adevaratii porumbei de maraton sosind acasa mai tirziu dar nu cedeaza pe cimpul de lupta …aici el la dat exemplu pe Nouwen Paessen , si citiva crescatori olandezi care se disting regulat in cazul curselor cu desfasurare dura….O LANSARE DE DIMINEATA NU AR FI SCUTIT PORUMBEII SA TREACA PRIN ZONA CANICULARA CI AR FI IMPINS CHINUL SPRE SFIRSITUL CURSEI CIND RESURSELE DE ENERGIE AR FI FOST ORICUM EPUIZATE …
    SA NE GINDIM PUTIN….SUCCESURI

  89. Dl Senciuc, rad curcile de dvs.In Olanda (Nr 1 maraton modial la aceasta ora) se lanseaza 4 curse dimineata si 8 dupa aiamza nu inainte de ora 14.00.
    Scopul este triplu – de a crea un echilibru in cei mai lungi si cei mai scurti, de a ajuta porumbelul si a nu-l epuiza in zilele toride de vara, si de a se pierde porumbeii slabi ( dimineata fiecare porumbel trebuie sa se descurce singur).
    La noi la nivel national sa votat asa.
    Dupa cum vedeti pe clasamentul (nefinalizat) al BH si AR

    Concursul a tinut 2 zile si sa inchis pe cele doua judete, deci nici vorba de nui stiu ce catastrofa uriasa. Doar ca a fost greu.
    Iar descrierea de mai sus cu adevaratii porumbeii care rezista cred ca este foarte adevarat si vom vedea la final inclusiv pasari cu palmares pe 2 si 3 ani, si poate vom invata sa respectam mai mult.
    Daca sunteti atenti veti vedea ca galagia este facuta de cei care au ramas cu magazinele goale si le-au plecat clientii.

  90. Domnule Tunduc, cu tot respectul va spun ca prin lansarile intarziate se vor distruge in timp, adevaratii porumbei de maraton. Cu lansare intarziata se intoarce de la maraton si un porumbel de demifond-fond,care zboara in prima zi 6-7 ore , seara se odihneste si dimineata o ia de la capat, reusind sa ajunga acasa. De ce se mai numeste maraton aceasta categorie??? La noi la SUCEAVA porumbelul de maraton este acel porumbel care este in stare sa zboare 12-16 ore in aceasi zi , iar noaptea sa doarma acasa, nu pe nu stiu ce turla de biserica. Asa au fost formati la noi porumbeii de maraton. Sper sa se cantareasca bine fiecare parere si sa se ia cea mai buna decizie pentru maraton, pentru formarea adevaratilor porumbei de maraton. Oricum SUCEAVA este pentru lansarile de dimineata, cat mai devreme.

  91. D-le Tunduc, apreciez sincer faptul ca recunoaste-ti ca,organizatorul putea sa faca mai mult pentru lansarea de la Bamberg.Poate la Francfurt( daca v-om mai avea cu ce)ve-ti masura de trei ori, si ve-ti taia o data.
    Sunt unul din cei care cred sincer in lansarea intarziata,pentru o zona intinsa ca zona unu, este benefica si egalizeaza cat de cat sansele, dar pe canicula va spun din propria-mi experienta,ca prefer sa ma trezesc la 5-30 si pana la amiaza ma minunez singur cate probleme am rezolvat, dupa care focul amiezii il petrec la umbra iar pe la 16-oo reiau activitatile cu forte proaspete.Asa si cu porumbeii, ce noua nu ne place , sigur nu le place nici lor, iar daca reusim sa le usuram un pic efortul , tinand cont de faptul ca Iulie este cea mai caniculara luna ar fi bine.
    Eu cred ca etapele cu lansare intarziata, nu ar trebui nominalizate, pentru ca atunci intervine obligativitatea lansarii intarziate, chiar daca conditiile meteo nu o permit.
    Siguranta porumbeilor trebuie sa fie pe primul loc,iar de lansat lansam atunci cand conditiile sunt prielnice pentru ei, si nu potrivnice pentru ca in protocol scrie lansare intarziata.
    Mai cred ca ne facem mult rau singuri ,schimband locatiile de lansare in fiecare an. Nu de prosti belgienii si olandezii, zboara din aceleasi locatii de zeci de ani, pentru ca porumbeii zburati din aceleasi locatii performeaza de la an la an si invata traseele cele mai scurte si abia atunci ne putem astepta sa formam linii de maraton care sa claseze etapa de etapa.Este greu sa creezi linii stabile, atunci cand schimbi locatia in fiecare an.
    Nu cred ca trebuie sa experimentam prosteste,si sa ne pierdem porumbeii formati cu truda si in multi ani, trebuie sa ne adaptam rapid si din mers, dar cu masura si etapizat asa cum spuneam mai sus d-le Tunduc, masurati de trei ori si taiati o data ,daca vreti ca din toamna Romania sa nu devina cel mai mare importator de porumbei din Europa.

  92. NU AM MAI INTRAT DE MULT PE ACEST SITE.
    DAR MARIUS MERITA UN RASPUNS.!
    Da MARIUS sint concursuri cu lansare intarziata IN OLANDA-BELGIA-GERMANIA,dar de ce nu spui ca sint concursuri si cu lansare la prima ora .
    Sint jumate intarziate si jumate la prima ora, iar crescatori au de unde alege si unde sa a-si angajeze porumbei, la noi ce alegi ? Daca nu bagi la etapele impuse de federatie cum mai poti sa faci rezultate ? si asa esti obligat sa zbori ce vor alti .!
    Daca spui ca concursul sa inchis in 2 zile la arad si bihor DAR la Caras cand se va inchide ?
    In 5-6 zile ? tot spun ca judetul Caras si Salaj nu au ce cauta in zona 1 . dar sint alte interese la mijloc?
    MARIUS spui ca e un concurs foarte reusit ACEST BAMBERG ? dar sint crescatori care inca nu au nici un porumbel acasa , sau sint foarte multi crescatori care au 1-2 sau 3 porumbei din tot lotul ,sint si crescatori care au 50 % dar pe aia ai numeri pe degete.
    Avem maxim 1500 de porumbei sositi din 6.000 , aia se numeste catastrofa ?
    Cand vin 50 % din PORUMBEI ACASA A FOST UN ZBOR FOARTE GREU CU PIERDERI FOARTE MARI , CAND VIN 70-80 % DIN PORUMBEI ACASA A FOST UN ZBOR NORMAL SI REUSIT,DAR CAND VIN 10-20 % DIN PORUMBEI ACASA SE NUMESTE CATASTROFA !
    Zici marius ca vom vedea pasari cu mar pal si cu norma ? dar cate vor fi ?
    10-20 ? acest rezultat e bun pt zona 1 vest ?
    Va garantez ca frati moldoveni vor lua toate cupele nationale la fond si maraton si pal anul acesta , pt ca s-au saturat de maratoane extreme si pierderi pe placul unora ,care pina acuma nu s-au vazut pe clasamente si se bucura ca a murit si capra vecinului.
    Marius galagie este facuta de cei care 5-7 ani au luat cupe nat si la care batei la poarta , pt un interviu pt o reclama cu un sfat , dar acuma ca au prins aceasta catastrofa nu trebuie sa te bucuri de necazul lor , pt ca roata e rotunda si se intoarce.
    Si sa nu fi dejamagit la final !
    Eu nu acuz pe nimeni de catastrofa din zona 1 unde s-au pierdut 70-80 % din porumbei , nici nu sint impotriva unor etape cu lansari intarziate,DAR mi-ar place sa am 3 mar cu lansare la prima ora si 3 cu lansare intarziata.
    Si nici nu poti spune ca cineva a fost vinovat de ce sa intamplat .
    Natura ne-a jucat o festa si asta e , nu te poti pune cu mama natura .
    A fost un vant foarte puternic din fata si un val de caldura ce a prins porumbei chiar la lansare si startul a fost compromis.
    Porumbei cei buni , varfurile au incercat sa plece din start bine dar au esuat, iar cei care veneaU intarziat ,care nu trageau tare, au venit asa incet ,dar sigur { aici exista si excepti , femela lui DANI CIOARA CARE A FOST SI ANUL TRECUT LA MAGDEMBURG LOC 1 }.
    Am vrut sa fac o analiza personala , vazuta de mine din punctul meu de vedere si luate idei de la prieteni soferi si delegati, la locul lansari.
    Dar am vrut sa colaborez cu site COLUMBOFIL .NET.
    Nu am fost lasat sa public nici un comentariu , si ce am trimis au fost sterse, si s-au publicat comentari rautacioase din parte unor columbofili fara nici un scrupule.
    AM sunat adm columbofil.net DOMNUL PASCA BOGDAN DE 100 ORI SI NU MI-A RASPUNS LA TEL , NU STIU DIN CE MOTIVE , SI CAND A TOT PUBLICAT COM RAUTACIOASE SI MINCINOSE LA ADRESA MEA ,SI NU MA LASAT SA MA APAR,L-AM INTREBAT DACA ESTE ANGAJATUL LUI FAM LUCACI SI DACA ESTE SITE LUI LUCACI SI DE ACOLO AM DEVENIT DUSMANUL NR AL SITE-UL COLUMBOFIL NET.{ NORMAL AR TREBUI CA ADM DE SITE SA FIE IMPARTIALI SI NU AU VOI SA IA APAREARA UNORA SAU SA DISTRUGA PE ALTCINEVA} EI TREBUIE DOAR SA GESTIONEZE SI SA MODEREZE COM, nu au voie sa intervina ex pt fam lucaci sa le faca favoruri si sa le publice toate aberatile si minciunile .
    COLUMBOFIL NET. pina acuma ma lauda si se lauda cu numele meu , ACUMA DACA A VAZUT CA AM PRINS O ETAPA MAI GREA , M-AU DAT LA O PARTE, si nu mi-au dat dreptul la replica.
    NU VA BUCURATI PT CA E PREA REPEDE , SI S-AR PUTEA SA AVETI O SURPRIZA , LA FINAL DE AN
    PT CEI CARE AU FACUT AFIRMATI MINCINOASE DESPRE MINE , VA SPUN DOAR ASA AM ZBURAT LA PRIMA ETAPA 147 DE PORUMBEI.
    Am acasa 68 de porumbei.
    Am veniti de la maraton 16 pasari,din 42 , nu e o cinste pt mine acest lucru dar se intampla si la casele mari.
    Am 20 de porumbei care vor juca la maraton , am 20 care vor juca la fond si 28 care vor juca pe demifond.
    SI AM ACASA 5 PORUMBEI CARE AU CEL PUTIN 2 EXPO NAT .
    SPER CA ACEST SITE SA FIE CORECT SI SA IMI PUBLICE COM,SI DACA VREA PE VIITOR SA COLABOREZ CU, SITE PORUMBEL.NET .
    VA MULTUMESC.

  93. Va salut domnule Habaci si ma multumim o posibila viitoare colaborare cu Porumbel.NET

    Din cate s-a observat pana in acest moment nu au existat plangeri pe alte site-uri ca Porumbel.NET a cenzurat anumite comentarii de la acest topic sau de la altele cu privire la discutiile despre sezonul competitional 2012.

    Orice persoana, cu nume real sau fara nume real poate sa isi expuna parerile intr-un MOD CIVILIZAT fara nici o problema. Daca se depaseste cu mult limita bunului simt, cu siguranta comentariile nu sunt publicate iar persoanele sunt sanctionate.

    Inca odata va multumim si va dorim succes pe viitor.

  94. Domnul Habaci felicitari din partea mea si mult respect pentru decizia de a juca porumbeii pina la capat. Este trist sa auzi cum niste moderatori va dau la o parte dupa un concurs mai putin bun pentru dvs.Atat de repede se uita ca respectivi au facut bani prin comisioane pe ‘marca Habaci’.

  95. AM VRUT SA FIU LOIAL SITE-UL COLUMBOFIL NET.
    AM REFUZAT MULTE ALTE SITE PT INTERVIURI PT LICITATI PT RECLAMA .
    NICI MACAR NU AM COMENTAT PE ALTE SITE , NICI NU AM INTRAT .
    IAR ACUMA DUPA O ETAPA MAI MAI PUTIN REUSITA IN ULTIMI 5 ANI .IMI DENIGREZA NUMELE , NU IMI DA DREPTUL LA REPLICA , PUBLICA COMENTARI JIGNITOARE SI MINCINOASE LA ADRESA MEA.
    IAR CAND EU AM INCERCAT SA MA APAR MI-AU INCHIS USA IN NAS .
    NU AM PRETENTI CA TOATA LUMEA SA MA LAUDE , DAR MACAR CE-A CE SE AFIRMA SI SCRIE SA AM DREPTUL SA MA APAR CU ARGUMENTE.
    CUM A SCRIS FAM LUCACI CA AM DOAR 2 PORUMBEI SI AM CIPUIT SUTE DE PORUMBEI SI AM DOAR 2 PORUMBEI ACASA SI ABERATI, CARE NU SINT ADEVARATE .
    AM ANGAJAT 42 DE PASARI LA BAMBERG SI DIN PACATE AM DOAR 16 ACASA ,5 BUNE ,DAR IMI LIPSESTE CAMPIOANA MEA DE SUFLET PE CARE AM AVUT OFERTA DE 10.000 EURO DAR NU AM VANDUT-O , AM DEMONSTRAT CA PT MINE NU BANI SINT CEI MAI IMPORTANTI .
    AM 68 DE PASARI CU CARE VOI INCERCA SA FAC REZULTATE SI DACA VOI REUSI SA AM DIN NOU 5-6 PASARI IN EXPO NAT ,PT MINE VA FI UN AN REUSIT.
    MA REPET NIMENI NU ESTE VINOVAT PT CE SA INTAMPLAT LA BAMBERG , SA INTAMPLAT CEVA IN NATURA ,UN CURENT DE AER CALD CU VANT PUTERNIC AU DAT PASARILE PESTE CAP , SI DACA SE LANSAU MAI TARZIU IESEA MULT MAI BINE .
    CE MA DERANJEAZA CEL MAI TARE CA MARIUS INCEARCA SA PACALEASCA PUTIN CU ACEST BAMBERG , SI NU SPUNE PIERDERILE MARI CE SINT PE ZONA 1 VEST SI CAT DE MULT A PIERDUT ACESTA ZONA .
    SI CA NU RECUNOASTE CA A FOST O CATASTROFA , IAR PE VIITOR SA NE ASIGURE CA VOR INCERCA SA EVITAM CATASTROFELE.
    SI SA AL ASIGUR CA NU FACEM GALAGIE NOI CEI CARE DE 5 ANI DUCEM REZULTATE NATIONALE ,INTERNATIONALE SI JUDETENE PT CA SAU GOLIT MAGAZINELeE.
    A FOST O SINGURA BATALIE , PINA SA CASTIGATI RAZBOIUL MAI ESTE MULT.
    SI LA NOI IN CRESCATORIE MAI SINT PASARI DE VALOARE MARE ,FII, FRATI , PARINTI SI NEPOTI DE CAMPIONI.

  96. Din replica D-lui Habaci ar trebuii sa invete multi!…unii vor pricepe ceva..altii se vor incapatana sa traiasca in spatele altora!Oricum…un crescator foarte valoros,pacat sa nu invatam ceva din experientele lui!BAFTA multa in continuare dl HABACI!

  97. Cornel bine ai vorbit.D-LE LUCACI trebuie sa ramanem umili in acest sport(daca suntem crestini) si poate Dumnezeu va ingadui sa ajungi campion national(toate sunt in mana Lui).Nu se merita din cauza unor porumbei sa iti faci dusmani.

  98. Dl Calin capu sus mai sunt etape de jucat. Acum stiti cine va sunt adevaratii prieteni care va raman aproape indiferent de rezultate.

  99. Si noi care credeam ca te lasi!!!

    Ne vedem la Frankfurt!

    Si de la anul doar etape peste 900km sa vedem cine e adevarat si cine nu. Asa ca daca e sa te lasi pentru motivele astea fa-o repede, daca nu, macar nu mai plange ca o baba gravida pe net toata ziua.

  100. MARIUS , AM TOT DREPTUL SA FIU SUPARAT. ASTA NU INSEAMNA CA MA CERT CU CINEVA .
    DACA VIN CU O IDEE BUNA SAU PUN O INTREBARE NU TREBUIE SA MI SE RASPUNDA ACRU .
    NU AM SPUS CA ESTE CINEVA VINOVAT PT CA SA INTAMPLAT LA BAMBERG, MAMA NATURA NE-A FACUTO .
    SI NU MA PLANG CI VREAU SA INVATAM DIN ACEST MARATON CEVA BUN SI CONSTRUCTIV, SI IMPREUNA SA FACEM MARATOANELE MAI BUNE PT PORUMBEI NU PT CRESCATORI , PT CA PASARILE SUFERA PT AMBITIA NOSTRA DESARTA.
    CE MA DERANJAT CEL MAI TARE A FOST CA TE-AM SUNAT SI PE TINE SI PE DANI , SA VA INTREB DACA ATI VANDUT CUMVA SITE LUI FAM LUCACI?
    AM CERUT SI EU SA AM DREPTUL LA REPLICA AM SUNAT PE DOM BOGDAN PASCA TOATA ZIUA SI NU MI-A RASPUNS LA TEL ,
    ATI PUBLICAT TOATE MINCIUNILE SI ABERATILE LUI LUCACI IAR PE MINE MA-TI CENZURAT SI MA-TI UMILIT .
    SI RASPUNSUL VOSTRU A FOST CA NU VA BAGATI , PASCA ESTE ADM ESTE TOPICUL LUI SI FACE CE VREA.
    DAR O DATA EU AM FOST TRUP SI SUFLET PT SITE COLUMBOFIL NET . SI CAND FACEAM RECLAMA ERA FOARTE BINE .
    DACA COM ERAU ADEVARATE , SI NU ERAU UMFLATE DE ACESTI OAMENI SUSTINUTI DE ADM PASCA BOGDAN , EU NU ZICEAM NIMIC.
    DAR NU POTI SA SCRI DE UN CRESCATOR CATI PORUMBEI ARE ACASA SI CATI A PIEDUT SI CE PROCENT ARE SI CA NU ARE PORUMBEI DE VALOARE SI TOT FELUL DE ABERATI.
    SI CAND AM VRUT SA MA APAR NU MA LASA ADM.
    CAND AM VORBIT CU VOI NU MA-TI BAGAT IN SEAMA .
    MARIUS , DACA MAINE VREAU , MAINE IMI FAC UN SITE DE PORUMBEI , SI ACOLO POT SA ARUNC SI EU CU NOROI IN CAMPIONI SAU IN CEI DIN CONDUCERE, SI DAU VINA PE ADM, MA SCOT?
    DAR NU IMI STA IN CARACTER ,
    ACUMA CRED CA M-AI ASCULTAT SI TU PE MINE SI AI INTELES CEVA.
    NE VEDEM LA FRANKFURT SI SPER SI LA ULTIMUL MARATON, SI POATE CA SI LA BERLIN,DACA VOR FI CRESCATORI SI PORUMBEI PE ZONA DE 100 KM SAU PE CENTRU.
    APROPO CA TOT NE SPUI MARIUS DE OLANDA-BELGIA-GERMANIA,LA EI BAECELONA SE IA CLASAMENTUL PE TARI SI PE INTERNATIONAL.AU LOC 1 NAT BARC SI LOC 1 INT BARC.
    LA NOI SE IA CLASAMENT PE ZONA DE 100 KM SI PE CENTRU DE IMBARCARE ?
    DECI PE TARA SI PE INTERNATIONAL NU AVEM CLASAMENT SI NICI CAMPION?
    ACUMA NU MAI TREBUIE SA AI COPIEM PE CEI DIN VEST , NUMAI LA ,LANSARI INTARZIATE TREBUIE ?
    BUNE SI ALEA DAR FACUTE CU CAP SI DELEGATI COMPETENTI.!
    BAFTA MARIUS LA FRANKFURT , SPER SA NU BATA VANT DIN NORD , CA MULTI CAMP DE ETAPA NU VOR MAI FII!!!

  101. CIOARA DANIEL UN ADEVARAT MARATONIST,LUATI EXEMPLU DE LA EL,NU SE PLAGE PE NET SI NU ISI FACE RECLAMA SINGUR

  102. Dupa parerea mea un porumbel fondist trebuie sa se descurce in orice conditie indiferent de ora lansari ,eu votez sa se faca prima etapa de maraton cu lansare intarziata si restul dimineata la prima ora.

  103. Caline fi tare !!! Suntem multi din PH care-ti suntem aproape !Terminati cu experientele, adevaratul maratonist este ala care rezista cel mai mult. Nu impartiti o etapa in trei zile. Ala nu e maraton!!! Pro LANSARE DIMINEATA !!!

  104. Mai nebunule, cand a aparut articolul l-am sunat pe Bogdan Pasca sa-l intreb despre si mi-a spus ca l-ai rugar sa-ti publice ca voi sunteti prieteni si asa mai departe.
    Ulterior m-ai sunat si tu c si ti-am zis ca este problema voastra ce publicati si ce comentarii puneti pt ca eu nu ma ocup de columbofil.net de doi ani de zile, si nici nu ma interesaza ce pun acolo cei 5 administratori cati sunt acum
    Asa ca daca ai avut vr-o discutie cu altcineva nu o arunca pemine acum. Eu nu administrez site-uri si tu stii foarte foarte bine asta. Daca era dupa mine eu nu te lasam sa te sinucizi in direct cu parerea ta si cu amenintariile cate lasi de porumbei. asa ai ajuns Nastase al columbofiliei.
    Cand judetul tau te va desemna ca persoana responsabila in comitetul de organizare vei avea ceva de spus la nivel zonal,pana atunci i-ti scriu persoanele responsabile din actualul comitet:

    Tanase Constantin – presedinte
    Tunduc Marius, Erdei Paul, Fekete Robert, vice presedinti, Feijes Iosif (AR) – tehnic
    Milcu Ioan – responsabil financiar.
    Toti acesti oameni au decis si vor decide maratonul pentru zona de vest in 2012. Ei au in spate fiecare voturile columbofililor care i-au ales pentru aceasta functie si pentru multe altele, iar munca asta voluntara este extrem de anevoiasa. Nu te-am vazut niciodata sa-ti spui parerea despre concursurile bune, sa lauzi pe cineva!!!
    cre votul aradului si daca te voteaza?hai in comisa asta sa vezi cum e la munca nu la scris pe net.
    Si te rog nu mai vorbi de Olanda si Belgia ca scrii aberatii si unii te vor crede.
    Atat in Olanda cat si in BElgia clasamentele internationale nu se iau in Campionatul National. Ele conteza pentru cele peste 10 campionate paralele – Europa Bekker Cup, WEst Maraton Cup, Europeean Cup, Rhon Valley Cup, etc etc,plus Olimpiada.
    Nu va mai plangeti ca nu ve-ti face punctaje pe spatele celor mai lungi la Berlin, ca rade tara de voi, ,,marii campioni,,
    Hai si castiga Berlinul si demonstreaza tarii ca esti tare, nu scrie epistle pe net.
    Acu un an si in iarna le spuneai celor din Moldova ca 1100 km 1200 km nu e foarte mult fata de cei cu 850, iar acum brei sa jucam la 801 km, chipurile sa avem sase mai mari in campionat (asta pentru fraieri) si pentru cine intelege sa castige combinatiile cu Janssen si Mathise Desmeth.

  105. Constat ca o mare parte din dvs.ati ajuns sa fiti deacord cu cele afirmate de moldoveni,pe care i-ati contrazis si contrat cu brutalitate,la butoane era dl.Corneliu.Dr.Bilius a fost „osindit”prin cruzimea cuvintelor folosite de dvs.spre deliciul si satisfactia multora,iar domnia sa a spus doar „iarta-i doamne ca nu stiu ce fac”.Asa cum afirma o parte din dvs.inclusiv dl.Tunduc rezultatele la Bamberg pot fi socotite drept normale pt.un cocurs de maraton. Dar asa cum afirmam si atunci ,cind am caracterizat cistigatorii concursurilor de maraton intirziate(gdansk) ca niste mediocri la maratoanele de 1 zi,acelasi lucru il veti constata si dvs.Va spuneam ca aceste lansari vor duce la disparitia porumbeiilor de maraton de 1 zi,asa cum spunea si dl.Habaci nu ai etape la alegere ca in strainatate si sunt trimisi in mod constient la pieire. Daca acceptati aceste costuri continuati cu lansarile intirziate ,daca nu opriti-va pina nu e prea tirziu!

  106. HABACI, SUNTEM FOARTE MULTII DE PARTEA TA, TARA ARE NEVOIE DE OAMENI CU DARUINTA DE A FACE CEVA SA IESIM LA SUPRAFATA. SAU FACUT PRIETENI SI AICI CA AN POLITICA, DAR VOR IESI LA SUPRAFATA MULTE…. CAPUL SUS CALINE CU TOTII

  107. MARIUS EU NU TE-AM JIGNIT PE TINE SI NU AM FOST SARCASTIC CU TINE , DACA DACA VREI SI EU POT SA FIU…
    AM VORBIT UNA SI TU TE SCOTI CU ALTA , TE ASCUNZI DUPA DEGET ?
    CE VRAJEALA IMI DAI TU MIE ?
    CUM POTI SA SPUI CA LOCUL 1 NAT DE LA BARCELONA IN OLANDA NU SE IA IN CLASAMENTUL NATIONAL ? SAU LOC 1 PERPIGNAN ? SAU DAX ? SAU PAU ?
    LA NOI VA EXISTA LOC 1 NAT BERLIN?
    SAU SE VA NUMI LOC 1 NATIONAL PE ZONA DE 100 KM ?
    CATI CAMP NAT O SA AVEM ?
    SI INCA CEVA CE NU AI DREPTATE. TOT TIMPUL CAND AI FACUT TU SAU ALTA PERSOANA UN LUCRU BUN AM SPUS-O PE NET SI DE MULTE ORI TI-AM LUAT APARAREA .
    EU NU MA CERT CU TINE DACA ITI SPUN NISTE LUCRURI , DAR VAD CA TU NU INVETI DIN PROBLEMELE CARE LE-AM AVUT IN ANI TRECUTI SI ANUL ASTA CU LANSARILE CU DELEGATI CU MASINILE.
    ASTA TREBUIE SA TE PREOCUPE CEL MAI MULT.
    NU SA FI SARCASTIC CU MINE.
    IAR DACA VREI JANSENI SI D MATHIS CAUTA PRIN JUDETUL BIHOR PRIN CRESCATORII LA MULTI, CA GASESTI SI INCA DIN AIA FILATI.!
    STI CE IMI PLACE ? ASA PRIN INTERNET PUTEM VORBI SI ADUCE UNELE SUBIECTE CALDE SI RECI , POATE CA IASA UN LUCRU BUN DE AICI.DISCUTANT.
    PT CA LA TEL NU AM PUTUT DISCUTA PREA MULT , SI DACA AM VRUT, AI FOST SUNAT DIN 2 IN 2 MINUTE INCONTINUU,SI NU AM REUSIT SA DUCEM O DISCUTIE PINA LA CAPAT.
    RECUNOSC CA EU NU AS REZISTA IN LOCUL TAU IN MUNCA IN CARE ESTI IMPLICAT SI FUNCTIA PE CARE O DETI.
    ASA AM REUSIT SA VORBESC SI EU CU TINE , STIU CA NU TOT TIMPUL AM DREPTATE, MAI GRESESC SI EU DAR CAND SPUN UN LUCRU BUN SI MULTA LUME E DE ACORD CU MINE TRATEAZA-L CA ATARE, CA PUTEM BENEFICIA TOTI DUPA O DECIZIE BUNA,.
    BAFTA LA BERLIN . SA VI SA ITI DAU JANSENI CU CARE TE-AM BATUT LA MARATON !!!!!!!!111111

  108. Dl Habaci Calin aveti multa dreptate depre ce fac administratorii pe acel site, am scris acum cateva zile 4 mesaje si niciunul nu a aparut si ma intrebam de ce ? Acum am raspunsul exact pt ca in primul mesaj l-am tras putin pe dl Lucaci de urechi si asa nu a mai aparut nici un mesaj. Am renuntat sa mai scrie pe acel site filtrat care protejeaza un mare laudaros cum este de exemplu dl Lucaci.

  109. CALIN ACUM VEZI CINE SUNT ADEVARATII PRIETENI AI TAI SI ADEVARATI DUSMANI!CINE ITI ESTE ALATURI LA BINE SI LA RAU!

  110. Calin,cred ca o iei razna de multe ori. Stii foarte bine ca eu nu ma mai implic la columbofil.net de 2 ani. Si cu asta punct. Ti-ai dorit un topic acolo,l-ai discutat cu acel administator e problema voastra.
    Cat priveste masinile si delegatii la Bihor suntem de departe foarte bine pregatiti. Stii tu despre ce si despre cine vorbesc.
    Implica-te local si convinge-ti colegii sa te desemneze reprezentantul lor la nivel de zona. Altfel atat tu cat si prietenii tai din Timisoara,(seara caru mare dimineata caru mic) vveti ramane la stadiul de ,,galerie,,.

    Cat priveste cele 6 maratoane, noi abia facem 3, ….

    In rest voi trece pe la tine mai in toamna sa iau ceva …sau poate sa-ti dau ceva sa ia si tu ceva bun …:)

  111. MARIUS , DOAR DISCUTAM AICI, NU TE ENERVA CA FACI RIDURI….!
    SE POATE SI SA VI TU LA MINE SA IEI CEVA SAU SA VIN EU LA TINE SA IAU CEVA.
    CU SITE COLUMBOFIL NET EU AM TERMINAT.
    NU MAI DISCUTAM DE ACEL SITE, PUTEM DISCUTA DESPRE MARATOANE , SI NU TE MAI PLANGE CA O BABA…..

  112. Cred ca i-mi vei face tu mie. I-ti dau un steag rosu-albastru, cu stema bihorului pe el
    acu te las ca tre sa vb cu delegatul de la Degendorf.

  113. Nu se pot face sondaje scrise Nume + Semnatura la fiecare asociatie si sa fie centralizate???
    Dar eu personal nu am incredere in reprezentanti cu voturi in spate si care sunt prieteni cu x sau y
    Asta ar fi concret parerea majoritatii. Nu dictatura cum observ uneori…
    Va doresc mult succes si sa va dea Dumnezeu gand bun cand lansati porumbeii si la ce ora !

  114. De acord cu Denis Senciuc,com 130….dar ar fi ceva prea frumos sa se intample asa ceva. Doar ca o problema ar fi ca …o sa semneze si multa lume care nu prea zboara maratonul,ma refer la cei care pun accent pe viteza-demi.fond…

  115. Eu va pun sa faceti esperiment pe porunbei vostri acasa in jurul crescatoriei,cu ceas sa cronometrati cit tinp zboara de placere,fara steag sa ii fortatii.DATI-LE DRUMU AFARA: IN ZIUA 1 ORA 5. ZIUA 2 ORA 10 ZIUA 3 ORA 12 ZIUA 4 ORA 14 . LA O.B.S.TRECETI CUM SE CONPORTA IN DREPTU FIECAREI ZLE….EX.[CIOCU CASCATSI SUFLA ZGOMOTOS,PENE LASATE,SAU SE CONPORTA NORMAL SI PERIOADA DE TINP CIT AU ZBURAT IN FIE CARE ZI]…DUPA ASTA SA VA DATI CU PAREREA DESPRE ORA LANSARI SI LA MARATON.Pe multi nu ii intereseaza porunbei,chiar de pierde lotu macar sa vina unu sa ia trofeu,SAU DACA NUI VINE LUI SA NUI VINA NICI LA VECIN.

  116. asa va trebuie.cand a aparut dr. bilius si a icercat sa lamureasca unele lucruri cu privire la lansarea intarziata, la-ti facut in toate felurile.acum v-ati lamurit desteptilor?

  117. Dl Tanase, nimeni nu a avut nimic cu dl Bilius. Eu i-am dat un raspuns cu privire la articolul domniei sale despre porumbelul de maraton bucovinean selectat de 30 de ani sa zboare 14 – 16 ore, si i-am probat cu documente ca de fapt se zburau medii de 700 km, si din cand in cand cate una lunga. Dcutiie despre 4 Gdansk intr-un an … sa fim seriosi, sunt pentru coltul vesel. Stim cu totii sistemul de zbor din toata tara de acu 10 – 15 ani.

  118. Dl. Habaci si Dl. Tunduc! Nu ati putea discuta problemele Dv. prin SMS sau prin scrisori trimise prin posta sau curierat? A-ti deviat mult de la subiect.

  119. DOMNULE ORBAN, NOI NU AVEM NICI O PROBLEMA , DOAR AM DISCUTAT SAU NE-AM TACHINAT UNUL PE ALTUL. IN REST TOTUL E OK .
    PROBLEME SINT IN TOATA TARA LA MARATON SI ALEA TREBUIE REMEDIATE.

  120. domnior!!hai sa nu ne ma-i batem joc de porumbei si sa ne dam noi mari filozofi si destepti..lansati porumbei la prima ora!!!daca vreti lansari intrziate jucati la etape ca Berlinu,dar in campionatul nationl, lansati la prima ora..vreau sa vad cati asi la maraton o sa aiba zona de vest, la maraton anul acesta,,sper ca nam deranjat pe nimeni cu parerea mea..

  121. PUTINI VOR FI , DORINE , PUTINI , SI MULTI NU VOR MAI REPETA PALMARESUL LA 2 ANI DIN CAUZA UZURI. LUMEA NU INTELEGE CA PORUMBEI SINT NISTE FIINTE CU SUFLET NU MASINI DE CURSA LUNGA !

  122. Personal sunt pentru lansarii dimineata la prima ora, cel putin 2 etapede de maraton, din cele 3 care sunt in campionat, avem si un national Berlin care este cu lansare intirziata, si daca s-ar mai organiza, (pe viitor ma refer), si un seminational din Polonia cu lansare de dimineata, cred ca s-ar satisface dorintele multor Crescatorii.
    Si pentru sosiri-le proaste de la fond si maraton, nu numai de anul acesta, mai pot exista si alte motive.
    Pozitionarea masinilor trebuie facuta inainte de lasarea seri pe locul de unde se lanseaza, si nu sa stea in parcare la vreo benzinarie sau supermarket, si sa pozitioneze masina dimineata cu o ora inainte de lansare.Aceasta manevra deruteaza foarte mult porumbeii. Noi la club am avut aceasta problema cu ceva ani in urma, delegatul statea in benzinarie la o bere si un cirnat, si ii pozitiona dimineata, si egal ca era etapa scurta sau lunga, vreme buna sau inorat, 2 ani cit a fost delegat, a fost un an cu pierderi multe pentru toti colegi de sufeinta.
    Despre aceasta chestie am discutat cu un prieten, care este si unul dintre imbarcatorii la zboruri-le Intenationale Westeuropene in Germania pe zona a 3-a, si ma spus ca in 1987 la etapa de Barcelona, din anumite motive dis de dimineata masinile au fost repozitionate, urmare catasrofa, a 2-a zi au sosit doar 35 de porumbeii din mii de porumbeii. De atunci organizatori au luat decizia ca masinile in ultima noapte sa nu mai fie mutate nici un centimetru.

  123. ce tot o dati de gard cu lansarile intarziate? lasati porumbeii de maraton sa zboare de dimineata pana seara! sant din zona 5, Vrancea si ne-a batut Tulcea, care au aproape 200 km mai mult ca noi! de ce? au porumbei de maraton(a contribuit si vantul putin), dar asta-i competitia!! Lansarile intarziate, favorizeaza porumbeii de fond, care sant fortati la maraton. Bravo domnule Ungureanu Cezar, A-ti spus exact ce trebuie,si a-ti lovit exact unde doare… Domnule HABACI! capul sus si vant in pene! cine rade la urma, rade mai cu pofta!!! cu respect!

  124. Incerc sa gasesc raspunsul la 2 intrebarii?…. Poate ma ajutati va rog….1-Puneti intrun pahar jumatate vin jumatate apa minerala……Ce beti dumneavostra- a) Un pahar de vin?…b)Sau cum numiti compozitia din pahar?……2- Aveti un porumbel Jan Arden si il cuplati cu o femela Jenssen sau Van Loon …..Ce sint produsi din eii?…a)Maratonistii?…b)… Sau cum numiti dumneavoastra acesti produsii?.Va multumesc pentru intelegere….

Comments are closed.